Maasdal-vludoc, wedstrijdverslag dames 2

Met goede moed kwamen we aan bij een nog lege sporthal. Eenmaal binnen hebben we allereerst alle spelers van zowel dames als heren team welkom geheten, om daarna het veld te betreden. Bij binnenkomst viel meteen op dat de dames van Maasdal met een groot aantal spelers aanwezig was, iets wat we wel verwacht hadden. Onze warming up verliep lekker; we zagen wel meteen dat er vanuit de tegenstander een harde aanval kwam.

Eenmaal gestart met de 1e set, liepen de punten gelijk op. Tijdens deze set viel meteen op dat de scheidsrechter haar taak niet al te serieus nam, en het spelregelboekje thuis had gelaten. Zeer jammer, want dit zorgde voor frustratie aan beide kanten. Dit resulteerde in een set die opliep tot 26-28. Winst voor ons, maar het scheelde niet veel of de scheids had ons deze winst afgepakt. Met veel energie en strijdlustigheid gingen we de 2e set in. Helaas kreeg Maasdal hier meteen een voorsprong. Bij ons liep de pass niet lekker en ook aanvallend kwamen we niet tot ons recht. Er heerste onrust binnen het team wat zorgde voor stomme fouten. Maasdal pakte de 2e set. Vastberaden om de 3e set te winnen gingen we het veld weer in. Maar ook deze set werd door Maasdal gewonnen. Hun pass was goed en hun aanval hard. Ook tijdens de 4e set lukte het ons niet om een voorsprong te creëren. We hebben geknokt, maar het mocht niet baten. 3-1 winst voor Maasdal.

Nog 4 wedstrijden te gaan, waarin we hopelijk nog punten kunnen pakken!

Groetjes Veerle